zondag, augustus 27, 2006

Salamander

Om half 8 stond ik te wachten op mijn uitgenodigde fietsvriendjes. Alleen Ed, wie anders, kwam opdagen. Helaas nam hij ook een stortbui mee. We schuilden even, en gingen toen op weg naar Ed's huisje om wat extra kleding op te pikken. Vervolgens reden we naar Hoek van Holland, vette wind tegen zodat de teller rond de 25 bleef hangen. Vanaf de Hoek kwam de wind wat meer in de rug zodat we rustig naar Katwijk konden fietsen. Vandaar ging het richting Leiden. Daar trok ik mijn regenjack uit, wat voor de wolken een teken was om de volle lading te geven! Gelukkig stonden we droog. Even later vervolgden wij onze rit, en via de Vliet ging het richting Delft. Bij Leidschendam zagen we De Salamander, een fraai molen, die nog meer verfraaid was met een heuse Rembrandt!
Bij Delft werden we weer getrakteerd op een vette bui. Ed klaagde over het feit dat ik geen spatbordje gemonteerd had :-)
De arme jongen had nog vakantiebenen en moest het laatste stuk afzien. Uiteindelijk arriveerden we na 102 km in 27 km/u in Maassluis. De wind was NW en varieerde tussen 4.5 en 5.5 Beaufort.

Geen opmerkingen: