donderdag, november 03, 2005

7


Vandaag zo'n beetje het beste weer van deze week. Zon, en de warmste dag sinds meer dan 100 jaar! Dat werd gevierd met een rondje fietsen. De wind bleek toch wat harder dan vermoed. Onderweg leek het of sommige vogels de sensatie van snelheid als gaaf ervaren. Een stel kraaien liet zich voor de wind vooruit jagen alsof het F16's betrof. Bij Delft kwam ik de eerste afgestapte dame tegen. Ze had geen zin/puf om tegen de wind in te fietsen. De Baksteen draaide de beentjes gewoon rond, maar soms viel het tempo terug tot 20 a 25 km/u. In de Broekpolder dook ik instictief in elkaar toen ik het gekraak van een vette tak in mijn nabijheid hoorde. Gelukkig bleek dit toch nog een meter of 5 van mij af te gebeuren. Uiteindelijk werd de Waterweg bereikt. Hier bleek de wind haaks op mijn rijrichting te staan. Geloof mij, lieve lezertjes, je kunt beter de wind van voren hebben! De rukwinden waren dermate hard dat ik geen gebruik kon maken van het ligstuur. Ik zou gewoon omwaaien! Uiteindelijk bereikte ik de Stormvloedkering alwaar ik direct de richting van Maassluis insloeg. Vandaar naar de Gaag en Herenlaan. Door het gevecht met de wind stelde de eindsprint niet veel voor; net boven de 50km/u. In totaal werden 49,5 km in 26,4 km/u afgelegd. De windkracht in Hoek van Holland bleek 7.....

Geen opmerkingen: