zondag, juli 13, 2008

Zak cement = 3 minuten.


Om 8 uur 's ochtends staat Ed aan de poort. We gaan voor onze eerste klimtraining in aanloop naar de Ventoux beklimming. Veel heuvels of bergen hebben we niet in Zuid-Holland, het wordt dus de van Brienenoordbrug. Ed stelt voor om haar 10x te beklimmen. Zo gezegd, zo gedaan. De eerste twee beklimmingen kan ik Ed nog bijbenen maar dan zie ik hem langzaam maar zeker afstand nemen. Na 10 beklimmingen ros ik naar beneden alwaar Ed wacht. Drie minuten verschil. Het verschil van een zak cement denk ik, terwijl ik naar de buikstreek kijk. Op de terugweg bezoeken we het eiland wat onder de brug door loopt. Een oase in de stad, zo is te lezen op een informatiebord. Helemaal waar, we wanen ons in een bos. We vervolgen onze weg naar huis. De teller staat op 74,3 km in 23,4 km/u. Wind: West4

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik zal je in de gaten houden vanaf mijn penthouse op de 8e verdieping aan de voet van de brienenoord.

frank