dinsdag, juli 29, 2008

De eerste klimmeters

Na een nachtelijke tocht over de route de soleil komen we op zaterdagochtend aan in Charleval, onze vakantiebestemming. Het duurt tot woensdag tot ik de fiets pak. Ik moet wennen aan het verschil in temperatuur en omgeving. Het is snikheet hier, en zal dat de eerst week ook blijven. De vorige huurder van de stacaravan, ook een Hollander, zei dat er een leuk zwaar klimmetje bij de camping in de buurt lag. Hij verhaalde van stijgingspercentages tot 21%! Ik nam eea met een korrel zout en zou het zelf wel ontdekken. Ik probeer het klimmetje, en hoewel ik de 21% niet ontdek besluit ik voor de top rechtsomkeert te maken. De benen moeten duidelijk wennen.
Via Cazan rij ik via een andere weg terug naar Charleval. Op deze weg wordt ik bijna van de weg gedrukt door een Franse vrachtwagenchauffeur. Hekel aan renners? Is het mijn US-POSTAL shirt? Of geween het rijbewijs bij een pakje boter gehad? We zullen het nooit weten.... Fysiek ongeschonden kan ik de tocht vervolgen en na 17 km ben ik weer op de camping. 21km/u

Geen opmerkingen: