donderdag, juli 10, 2008

Ramptoerisme


Het voorspelde droge weer blijft maar uit. Het is dan ook pas na 5 uur dat ik met Tirreno naar Hoek van Holland rij. Het wordt een kort rondje van ong 20 km. Via Maasdijk en het Staelduinse Bos rij ik richting Waterweg. Bij de stormvloedkering begluur ik het verdwenen paaltje bij het hek (wat overigens open stond dit keer). Een week of 2 geleden is hier een renner tegen aan gereden, welke middels ambulance afgevoerd moest worden. Ik zie hiervan geen sporen meer, of het moet het open hek en het ontbreken van het paaltje zelf zijn. Mijn vorm van ramptoerisme bedenk ik mij als ik al mijmerend in slakkentempo verder pedaleer. Mijn mijmeringen worden wreed onderbroken. Lilian belt mobiel, en vraagt hoe lang ik nog onderweg ben. "Nou, een minuut of 15 a 20...", vertel ik haar. Ik moet opschieten, ze heeft honger. Het gas gaat er op, en met de teller boven de 30 schiet ik naar Maassluis. Was hard nodig ook, het gemiddelde lag tot dat moment onder de 25 per uur. Ik eindig op 26.5 km/u.
De wind was ZW5.

Geen opmerkingen: