zondag, juli 06, 2008

Met dank aan Garmin


Om kwart over zeven sta ik gereed in de Prins Mauritsstraat. Ed is even later ook van de partij. Piet en Peter verwachten we eigenlijk niet meer dus rijden we direct naar de Hoek. Op verzoek van Ed gaan we met het nieuwe pontje naar de Maasvlakte. M.b.v. Garmin software heb ik een route laten berekenen welke ons over Voorne-Putten zal voeren. Op het pontje [De Adelaar!!] zijn we de enige gasten zodat we met schipper en conductrice uitvoerig kunnen babbelen over GPS, Radar en 2e Maashaven. Even nadat we afgezet zijn voel ik dat de fiets iets instabiel is. Ik blijk een afloper achter te hebben. De band wordt op het gemakkie vervangen, pompen hoef ik niet omdat Ed met graagte zijn nieuwste gadget toont. Zo'n pompie met patroon. Ik ben onder de indruk en ga dit zeker aan mijn verlanglijstje toevoegen. We volgen de route welke ons door het typisch Hollands landschap voert. De wind neemt gedurende de tocht toe van 3 naar 5. We moeten dus af en toe buffelen tegen de wind. Voor de wind is het supergenieten! Als we langs Spijkenisse scheren gaan we kop over kop naar Rozenburg. Het laatste stuk zelfs met 35 op de teller, windje tegen. Dit alles om het pontje van 11 uur te halen. Hiervan is Ed zich overigens niet bewust, maar hij trapt dapper mee :-)
Met pontjes komen we aan 82 km. Gefietst zijn 76 km in 27,6 km/u. De wind kwam uit ZW hoek en liep op van 3 naar 5. Bewolkt weer, maar het zonnetje liet zich regelmatig zien.

Geen opmerkingen: