dinsdag, juli 01, 2008

Hoe groot is de kans?


Dit vroeg ik mij af toen ik in het fietsenhok stond, klaar om te vertrekken. Hoe groot is de kans dat je lek rijdt? Ik kwam er nm achter dat ik de fietspomp op de werkplek had achter gelaten. Ophalen zou een vertraging van een minuut of 10 betekenen. Te veel met dit mooie weer, en lek gereden had ik al maanden niet meer.
Er stond weinig wind zodat ik aardig vaart kon maken. Fantastisch weer, een zonnetje en geen wolk te zien. Via 't Woudt en Den Hoorn snelde ik langs Delft. Daar sloeg het noodlot geheel conform Murphy toe, net toen Lilian belde. Een afloper voor. Lilian bood aan om mij op te halen. Ik besloot echter het bandje gewoon te vervangen en vervolgens een passant van zijn pomp te beroven. Dit laatste lukte bij een ouder echtpaar. Helaas is de druk die je opbouwt met zo'n minipompje ook minimaal. Ik besloot derhalve met aangepaste snelheid verder te rijden. Vooral de bochten voelen glibberig aan met een zacht bandje. Het rondje werd ook iets ingekort zodat ik om 6 uur thuis was na het afleggen van 35 km in 25.4 km/u.

1 opmerking:

PeterK zei

Schrok dat oudere echtpaar niet van een Baksteen midden op het fietspad? :-)