woensdag, juli 16, 2008

Kopje van Bloemendaal


Ed en Piet rijden vandaag naar Den Helder en terug. Ik kan helaas niet de hele tocht meemaken omdat het de laatste avond van de jeugdtraining van de Coureur is. Ik spreek af dat ik ong de helft mee fiets en dan terug fiets naar huis. Mits het niet zeikt van de regen....
Als ik klaar ben voor vertrek [5u50!!] zie ik dat het pijpenstelen regent. Ik SMS Ed of het feestje nog doorgaat. Jawel! SMSt hij terug. Mijn warme bedje lonkt, maar ik besluit toch mee te gaan. Piet niet, naar verluid is hij motor gedreven naar Den Helder vertrokken.
Door de regen is het hier een daar toch wat glad, en twee keer kom ik met de schrik vrij. Het regenjack en de overschoenen zijn dan al doorweekt. Gelukkig is het na een uurtje droog.
De route van Ed is een echte Ed-route; veel door steden en over warrige fietspaden.
Ik zal 'm eens een alternatieve route door de polders mailen...
Pas bij Noordwijk krijgen we een fatsoenlijke weg die ons kilometerslang naar het noorden voert. Hier kan ik wat kopwerk voor Ed verrichten, de arme jongen moet immers 300+ km rijden vandaag. Als we bij Bloemendaal komen vraag ik Ed om het kopje te beklimmen. Zo gezegd zo gedaan, en ondanks Ed's slechte benen is hij als eerste boven. Daar nemen we afscheid. Hij gaat verder noordwaarts, ik schiet naar de kust om volgende de Den Helder - Wateringen route af te dalen naar huis.
Het eerste deel gaat voorspoedig, maar na 110 km willen de benen niet erg meer. Ook heb ik pech aan de fiets: speling op de trapas. De laatste 45 kilometers gaan dan ook in laag tempo. Bij Noordwijk bewonder ik wat zandsculpturen in aanbouw. Gluur eens op deze website voor fraaie foto's. In totaal leg ik 158 km af in 25km/u. Wind: NW5

1 opmerking:

PeterK zei

Erg knap rondje Mart! Al ziet de heenweg er inderdaad dramatisch uit :-) De terugweg is prachtig en ongeveer wat ik onlangs reed vanuit Haarlem. Er gaat niets boven rijden in de duinen.