maandag, juli 14, 2008

Schaken!

Eindelijk kruip ik weer eens achter het schaakbord. Bij CHESS is het zomeravondtoernooi begonnen. Ik wordt ingedeeld bij een drietal sterke schakers. In de eerste ronde treed ik aan tegen Gerard Kastelein, medefinalist in het Maassluis Open van vorig jaar. Toen won ik, terwijl ik de hele pot slecht gestaan had. Nu kwam ik snel in het voordeel omdat hij mijn Df3 variant van de Caro-Kann verkeerd aanpakte. Zonder problemen haalde ik het volle punt binnen. Dat viel niet tegen aangezien ik heeeeel lang niet geschaakt had. Maar dat brak mij in partij 2 op; in een lastige, maar zeker houdbare stand, geef ik pardoes een stuk weg! Met 1 uit 2 mag ik tegen de koploper van onze groep: Philip Westerduin. In een vrij tamme Siciliaan gaan de stukken er in sneltreinvaart af. Na ong een kwartier spelen neem ik zijn remisevoorstel aan. 1.5 uit 3 derhalve.
Ook fiets ik en-passant zo'n 45 km bij elkaar vandaag.

Geen opmerkingen: