dinsdag, juni 19, 2007

Slechte benen, toch als eerste over de meet.

Het sportuurtje werd ditmaal zonder de FF gereden. Tijd voor een sociaal rondje dus. Het tempo lag in den beginne laag en er werd lustig op los gebabbeld. We waren met 4 man vertrokken; Peet met zoon Lex (al vakantie!) en het Dynamic Duo; Baksteen & Edster. De Rode Punaise voelde nattigheid en besloot solo te gaan rijden. Eenmaal bij de Kandelaar vond Ed dat het wel wat harder kon, en bleef een lange tijd aan kop sleuren. Net daar had ik het wel gehad. Kon ik vorige week nog eenvoudig aanpikken bij de FF, vandaag had ik moeite het laatste wiel te houden. Peter, die zijn sterkste seizoen tot nu toe rijdt (komt dat door de Tacx?) was ook regelmatig op kop te vinden. Bij Vlaardingen bleek de Holyweg gestript te zijn van asfalt zodat we zowat een afgrondje in reden. Even later, bij de Surfplas, bleek men het asfalt levensgevaarlijk bedekt te hebben met grind. Dat was goed oppassen daar! Eenmaal op de Zuidbuurt ging het tempo weer omhoog, en we reden richting parallelweg. Daar gooide Ed nogmaals het gas er op. Lex haakte af, en ik moest een jump maken om het gat te dichten. Vanaf dat moment werd er keurig kop over kop gereden tot de Herenlaan. Ed zette vroeg aan, maar ik kon zijn wiel houden. Even later was het mijn beurt, en sinds lange tijd kon ik de virtuele gladiolen weer ruiken. Met 49.7 op de teller was ik vandaag de snelste.
De 43.7 km werden in 29.7 km/u afgelegd. Wind N4
Baksteen en Edster rijden zondag mee in de "8 uren van Maassluis". Komt dat zien op de wielerbaan van Maassluis tussen 12 en 20u!

Geen opmerkingen: