donderdag, juni 28, 2007

Ff tussendoor

Jim is met zijn toetsweek bezig. Aangezien hij op het randje zit van overgaan of blijven zitten, wordt hij door Lilian en mij geholpen bij zijn "zwakke vakken". Ik neem derhalve electrische schakelingen met hem door. Wet van Ohm, Electrisch vermogen, Rendement, Overbelasting etc. Gelukkig voor mij moet hij ook Frans doornemen. Ik spring op Tirreno voor een snel rondje. Hoewel er een fikse wind staat (ZW5) is het heerlijk fietsweer. De hemel ziet er uit als op de oude schilderijen; schitterend blauw met fraai gevormde schapenwolken. Bij Vlaardingen schiet het herasfalteren van mijn rondje goed op constateer ik tevreden. Andere delen van mijn rondje zijn voorzien van pek en grind. Wel meer grip (lekker voor de winter zullen we maar denken) maar een stuk minder comforabel. Nadat ik de Schie gepasseerd ben, draai ik de neus in de wind. Door de fraaie polders stuur ik Tirreno richting Maassluis. Even na de Trambrug dwalen de gedachten af, en wel naar de zaterdag als voetbalvrind Gijs zijn verjaardag viert. Alsof de Duivel er mee speelt, zie ik hem 2 minuten later in tegenovergestelde richting rijden! Ik ben onherkenbaar in vacuumpak, bril en helm, maar ik in het voorbijgaan roep ik hem nog wat toe. Hij is vast de fietsroute voor zaterdag aan het uitzetten bedenk ik mij. Na 40.5 km kom ik tevreden thuis aan. Het gemiddelde bleef op 26.5 km/u steken. Tussen de bijlessen door poets ik ook Tirreno nog even op.

Geen opmerkingen: