vrijdag, juli 14, 2006

Quatorze Juillet

Het is de Franse nationale feestdag, en voor de Baksteen zijn eerste bergetappe deze zomer. Gisterenavond werd met behulp van de aangeschafte fietskaart en de GPS een route geplot in de directe omgeving van de camping. Vanochtend even over zevenen besteeg de ik de Tirreno en al na 2km kwam het 1e gemene klimmetje. Zo gemeen dat ik van de fiets af moest. Na op adem gekomen te zijn moest ik een 200 meter verder weer van de fiets af. Een angstig gevoel bekroop mij, kon ik helemaal niet meer naar boven komen, of waren de spieren te koud? Was het zo steil? Liefst wilde ik omkeren, maar hoe zou dit op mijn blog staan? Tot overmaat van ramp was de route te grof geplot en was ik een doodlopende weg (lees klim) van enkele kilometers ingeslagen. Rechtsomkeert maken dus. In de afdaling moest veel geremd worden, beneden voelde ik even aan de velgen, hier was vast een eitje op te koken.. Enfin, de juiste weg ingeslagen en vervolgens bleek ik toch te kunnen klimmen. Het ging heuvel op, heuvel af. Het uiteindelijke doel, Château Bonaguil werd na een km of 25 bereikt. (Later vandaag gaan we hier met de auto heen.) Vervolgens richting camping, welke na 34,4 km bereikt werd. Gemiddelde snelheid 19,0 km/u.

Geen opmerkingen: