dinsdag, juli 04, 2006

m/s "ROTTERDAM VI"

Het is 5 uur geweest, en in mijn snelle pak verlaat ik het "airco koele" werk en verruil deze voor de drukkende warmte buiten. Ik besluit, gezien het weer, de teller tussen de 27 en 30 km/u te houden. Na een kwartier zo rondfietsen beklim ik de trambrug bij Schipluiden. Daar rijd ik langs de nieuwe recreatieplas. Een voorn springt boven de waterspiegel uit, en weerkaatst de zon als ware het een spiegel. Dit tafreel ontgaat de reiger die op een paar meter afstand zijn verenpak verzorgt. Verderop pak ik het pad langs de golfbaan, en schiet richting Delft en de Schie. Bij de Kandelaarbrug aangekomen besluit ik een rondje aan de andere kant te maken. Het gaat vervolgens onder de A13 door, waar de uitlaatgassen goed te ruiken zijn. Aan de parallelweg is ook een antisluipverkeerinstallatie geplaatst. Deze schijnt echter niet te werken, of wel; de blokkade staat omhoog en wil niet meer naar beneden. Daar heb ik geen last van, en schiet het fietspad op richting Oude Leede. Ipv rechtsaf besluit ik linksaf te gaan richting Pijnacker. Extra kilometers dus! Ik volg het pad tot het 2e fietsbordje en daar besluit ik richting Berkel en Roderijs te gaan. Uiteindelijk kom ik weer op bekend terrein. Terug bij de Kandelaar blijkt het rondje boven de A13 een slordige 20 km te bedragen. Nu gaat het via Schiedam, Vlaardingen, naar de Lickebaert. Hier wordt ik verrast door een groot passagierschip op de Waterweg: m/s "ROTTERDAM VI" vaart richting Hoek van Holland. Ik neem even de tijd om het schip te begluren en fiets dan naar huis. Net op tijd, ik had slechts één volle bidon meegenomen. Eigenlijk te weinig voor zo'n rit bij deze temperatuur.
Thuis sms ik fietsvriend Ed. Zoals gehoopt stapt deze van de fiets af (gaat ten koste van zijn gemiddelde...), niewsgierig naar de afzender. Hij belt mij op, en na wat slap ge-OH hoor ik op de achtergrond een ruzie tussen een visser en watersporter. De warmte maakt het volk nog minder tolerant dan het al is. Ben benieuwd naar zijn relaas. Baksteen rijdt 59,2 km in 27,4 km/u. Wind = N3 temp=27gr C.

Geen opmerkingen: