zondag, juli 23, 2006

Chancher les dents!

Het valt niet mee om tijdens je vakantie vroeg op staan. Nadat de wekker afgaat blijf ik nog een kwartier liggen, twijfelend of ik wel ga fietsen. Uiteindelijk wint de fiets het van het bed en 7u15 vertrekken Baksteen en Tirreno richting heuvels. Het rondje Montcabrier - Sauveterre la LĂ©mance - Fumel heb ik eerder gereden. Na het klimdeel rij ik over de grote weg D673 richting Fumel. Daar is het marktdag, ontdek ik. Voorzichtig manouvreer ik tussen het schaarse volk door. Een niet bijster slim uitziende autochtoon wil mij aanhouden en roept iets over "tomber". Behendig ontwijk ik deze lastpak en probeer een snedige Franse zin te formuleren. Door mijn beperkte kennis van de Franse taal duurt dit even, en wel een kilometer of twee. "Voulez vous changer les dents!" is het geworden. Inwendig lachend om deze opmerking rijd ik vrolijk richting Montcabrier. Ik besluit voor de camping richting Duravel te rijden, weer de heuvels in. Dat valt tegen! Ik voel de bilspieren en wat spieren achter in het dijbeen protesteren, de klimspieren hoogstwaarschijnlijk. Na ong 3 km klimmen neem ik de afslag terug naar Montcabrier. Daar aangekomen is afdalen naar de D673 en nog een km of 2 richting camping. 48.5 km in 23.8 gem.
Na een douche is het tijd voor boogschieten. Lilian en de jongens blijken aardig wat pijlen op de boog te hebben...

Geen opmerkingen: