zondag, oktober 12, 2008

Rode lantaren


Even na 8 uur rijden Piet, Ruud, Ed en Martin de Mauritsstraat uit, op weg naar fietsavonturen. De eerste kilometers gaan nog rustig aan zodat er nog wat gesprekken gevoerd kunnen worden. Bij de Holyweg gaat opeens het gas er op. Met 36 op te teller rijden we lange tijd rond. Ik zie het molentje van de drie (ex)ATBers keurig voor mij draaien. Voor mij is meedraaien geen optie, ik ben aan het overleven... Al het natuurschoon gaat aan mij voorbij. Mijn wereld beperkt zich tot het achterbandje van mijn fietsvrienden. Zodra een bocht of klimmetje in het parcours genomen wordt, moet ik vol aan om maar weer aan te kunnen pikken. Waar zijn de Franse benen gebleven?? Veel tijd om daar over te delibreren heb ik niet. Al mijn energie is nodig om amechtig in het wiel te blijven hangen. Ik weet dat we een "Rondje Berkel" doen, maar het had evengoed een rondje Kijkduin kunnen zijn. Echt iets meekrijgen doe ik niet...
Een paar keer moet ik er bijna af, maar gelukkig kan ik steeds weer aanhaken.
Bij de Zuidbuurt is het dan eindelijk op. Als de mannen weer gaan versnellen laat ik ze lopen. Ed houdt in, en gezamenlijk lopen we de andere heren weer in die ook inhouden. Tot de Zuidbuurt ligt het gemiddelde op 31.4 km/u! En dat met een rustig begin. Ik ben blij als ik thuis ben, en beklaag mij bij Lilian over mijn fietsvriendjes die mij zo'n pijn hebben gedaan. Even later vertrouw ik mijn, naar ammonia riekende, fietskleding aan de Bosch wasmachine toe. Een toevoeging van Biotex moet een lekker campingluchtje aan de wielerhansop geven. Zelf neem ik mij voor de rest van de dag uit te rusten. Triest om de hele rit als rode lantaren te dienen.... Totaal 57 kilometer Wind is Z3.

Geen opmerkingen: