dinsdag, oktober 21, 2008

Anand en Kramnik moeten nog achter het bord kruipen


als ik de fiets bestijg. Niet dat ik veel zin heb, maar ik moet even een frisse neus halen. En de zin komt vanzelf weet ik. Eerst moeten de benen warm worden. Dit gaat eenvoudig omdat ik voor de wind [West kracht 5/6] richting Vlaardingen rij.
Zo pedaleer ik naar de Zweth. Daar moet gewerkt worden, op de dijk vang je veel wind. Juist dit werken doet de zin toenemen. Als ik even later naar het oosten draai kan ik mijn lol helemaal op. Ik kan de teller tussen de 25 en 30 km/u houden, ondanks de vette wind. Als ik via Delft, Schipluiden en Maasland richting de Waterweg fiets, weet ik dat het laatste stuk weer windje mee is. Ondertussen zijn Anand en Kramnik een uurtje bezig, en heeft de eerste zijn nieuwtje al gebracht. Ook hij heeft windje mee.
Thuis zie ik hoe hij zijn 3e winstpartij pakt. Kramnik heeft normaal gesproken geen kans meer. Leve de Koning, leve Anand!
De 45 km werden in 27.5 km/u afgelegd.

Geen opmerkingen: