vrijdag, april 18, 2008

Zwanennest


Vanmorgen moest ik naar het ziekenhuis, een foto laten maken van mijn elleboog. Dat ding doet al een paar weken pijn. Middels een foto moest uitgesloten worden dat de oorzaak in een scheurtje lag. Dit was ook zo, de diagnose zal derhalve een slijmbeursontsteking worden vermoed ik. In ieder geval betekende dit een 20-tal kilometers van en naar het ziekenhuis. Onderweg spotte ik diverse vogels, waaronder kievitten, grutto's, en zwaluwen. Maar wel heel speciaal vond ik de ontmoeting met met een tureluur. Zo'n beestje had ik nog niet eerder gezien en de determinatie moest via het internet plaatsvinden.
Van het ziekenhuis ging ik naar het werk. Einde werkdag betekende met een ommetje naar huis. Ik reed een iets groter rondje dan gisteren en spotte maar liefst 8 zwanennesten. Dit is 1 nest per 5 km! Er stond een vette oostenwind kracht 6. Hierdoor kwam er weinig vaart in het rondje: 41,9 km in 25 km/u.

Geen opmerkingen: