maandag, november 12, 2007

In cadans


Het is vroeg donker, als ik om kwart over 5 op Nitro stap moet het licht aan. Er is niet zo gek veel tijd, dus ik rij maar een kort stukkie. Via de Herenlaan fiets ik de Gaag op richting Maassluis. Via de Orangerie gaat het richting Waterweg. Net over het spoor sla ik rechtsaf richting Stormvloedkering. Ik heb wind tegen maar al snel rij ik in cadans en zou zo uren vooruit kunnen. Straks wordt ik beloond met windje mee weet ik. Net voor de Stormvloedkering sla ik linksaf en rij langs de Waterweg naar Maassluis. Ondanks de wind mee kan ik geen goed tempo meer vinden. Wel zie ik de schoonheid van de verlichte Europoort in het donker. Nog steeds zoekende naar de verloren cadans rij ik Maassluis binnen. Slechts 16.8 km, in 23.7 km/u. Maar elke kilometer is er één en de 10K nadert.... Wind NNW 6

Geen opmerkingen: