zondag, juli 29, 2007

Zeer korte etappe

De laatste etappe van de Tour had ik gedeeltelijk mee kunnen rijden. Er zat duidelijk geen schot in. Dus sprong ik zelf maar op de fiets, het was droog en ik kom niet aan mijn kilometers de laatste weken. Hoofdoorzaken zijn het slechte weer en het feit dat ik nog niet helemaal fit ben. Had ik maar een toverdoos met wat wonderpillen!
Enfin, ik rij op mijn gemak richting Waterweg. Net voor het hek hoor ik een ritmisch getik bij het achterwiel. Ik stap af en peuter een stoffeernagel van een mm of 15 uit mijn achterband. Deze loopt natuurlijk gelijk leeg. Ik kijk op de teller; 1.02 km afgelegd. Met weinig moraal wissel ik de band. Het waait zo hard [NW6] dat ik de fiets, welke tegen het hek leunt, omwaait. Gelukkig kan ik haar opvangen. Ik pers een weinig lucht in de wisselband en hou het voor gezien. Na een etappe van 2 km ben ik weer thuis. Op tijd voor de finish van de Tour. Een Tour die zeer fraai was, tot het ontslag van Rasmussen door Rabo. Wat nu als hij wel in Mexico was in juni??
Op het plaatje is nog net het hek te onderscheiden, in de rode cirkel.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d1549.gif

Anoniem zei

goed voor het maandgemiddelde in ieder geval :)