vrijdag, juli 20, 2007

Dunne bandjes

Toen ik afg maandag mijn bedje uitsprong, bleek ik toch niet helemaal fit. Een stuiterend hoofd en kriebelhoest maakte dat ik mij ziek meldde. Donderdag ben ik weer begonnen met werken, van fietsen is het nog niet gekomen. Ik hoop dat het snel slijt, as weekend wil ik toch wat kilometers maken.
Toch is er nog nieuws van het fietsfront te melden; Ik had Nitro uitgeleend aan voetbalmaatje Dick, die aan een Run Bike Run meedeed. Nadat hij klaar was klapte de voorband. Mijn schuld, ik had 'm wat hard opgepompt zodat ie wat sneller kon rijden. Aangezien de voor- en achterband op waren, besloot ik de brede rakkers te vervangen door een slang model. Natuurlijk omdat ik wat harder op Nitro wil fietsen :-)
Deze modificatie is doorgevoerd, en het bevalt mij uitstekend. Ervaringen:
- Meer gevoel met de weg
- Minder vering
- Sneller
- Standaard is 'te hoog'
Dit laatste zal ik moeten modificeren of anders vervangen. Tevens heb ik nog SPD pedalen liggen welke ik moet monteren. De schoentjes hiervoor moet ik echter ook nog aanschaffen. Moet maar even wachten tot na de vakantie.
De gegevens van de nieuwe banden:
CITY CONTACT REFLEX 26 INCH
3 lagen/totaal 180 tpi + Safety System Breaker: anti-leklaag die bestaat uit een zeer dicht en vast nylonweefsel, daarnaast is deze anti-leklaag met kevlar versterkt
gewicht 550 gram

1 opmerking:

Anoniem zei

Waarom niet de sport contact ?