zondag, juli 22, 2007

Wat heb je nodig voor een fantastische foto?


Wat heb je nodig voor een fantastische foto? Je moet op de juiste plek zijn, op de juiste tijd, en.... je moet een camera bij je hebben!! Dit laatste had ik niet zodat ik zeker 2 fraaie plaatjes miste. De eerste was langs de Waterweg waar twee zwanen synchroon aan het opstijgen waren. Blijft indrukwekkend hoe deze zware beesten zich in de lucht werken door met de vleugels te wrikken en over het water te rennen. Later, bij Delfgauw, zat een reiger te zonnen met de vleugels ietwat uit elkaar. Het beest zat op een klein eilandje in een grote vijver, en de zon streek langs zijn vleugels. Het leek wel een Maria verschijning. Hoe het ook zij, alleen Baksteen's netvlies legde dit vast. Om 9 uur was ik op de fiets gesprongen, met een dikke keel dus ik besloot het tempo laag te houden. Dat lukte vrij eenvoudig tot ik bij de Zweth ingehaald werd door een ploeg renners. Ik pikte aan en reed in de staart 48 km/u. Dat was nou ook weer niet de bedoeling en loste snel uit dit peloton. Op de terugweg werd ik nog verrast door een vette bui. Gelukkig zonder onweer, en kort van duur. Wel lang genoeg om zeiknat te regenen. Na 57 km was ik weer thuis, uitziend naar een douche.
Met schone billen checkte ik mijn mail, en zag een postje van Peter K, de Adelaar uit Pernis. Hij, en de Pelikaan uit Schiedam, zijn naar Den Helder gefietst. Knap mannen!
Die jongens hadden wel de camera meegenomen, en vandaar onderstaand plaatje van de Pelikaan die er ff helemaal doorheen zit. Beide plaatjes zijn te vergroten door er op te klikken.

Wind: ZW 4/5
Temp: 15 gr C.
Afst: 57 km
Gem: 25,7 km/u
Gem hartslag: 130/min
Energie: 2814 kcal (5 big Macs!)


2 opmerkingen:

Anoniem zei

De energie die deze jongen verbrand heeft zullen we maar niet uitrekenen... :-)

DeMart zei

Vermoedelijk 20 big Macs + 100 gevulde koeken? :-)