maandag, maart 12, 2007

Twee jakkerende bakstenen


Als ik vrolijk naar huis pedaleer, met een ommetje natuurlijk, wordt ik bij 't Woudt ingehaald door een fors gebouwde renner. Deze jongen is zwaarder dan de baksteen en heeft een paar enorme kuiten. Ik laat hem lopen, het is mooi weer en ik heb geen zin in gejakker. Even later haal ik hem in als hij moet wachten bij een stoplicht. Weer laat ik hem lopen. Als er een drukke weg, bij Schipluiden, overgestoken moet worden, haal ik hem weer in. "Het heeft zo moeten zijn", denk ik en zoek zijn achterwiel. Even later neem ik over en vervolgens jakkeren we continu 35 in het uur. We blijken dezelfde kant op te gaan, in een kort gesprek geeft hij aan naar de Zuidbuurt in Maassluis te rijden. Ik ook, dus dat gaat nog even duren! Als ik weer op kop rijd, langs de Vlaardingse Vaart, vraag ik mij af of ik dit wel kan trekken. Er moet flink in de reserves getast worden, en ik kak in naar een 33 km/u. Uiteindelijk gaat het gas er bij de Surfplas af. We babbelen wat, en de Baksteen look-a-like blijkt pas sinds augustus op zijn Canondale rond te fietsen. Dat doe je niet slecht vertel ik hem. Bij de Zuidbuurt nemen we afscheid. Dankzij het gejakker een gemiddelde van 30.6 km/u over 35 km. Rest mij nog te vertellen dat er een windkracht 2 (het kan dus echt minder in dit landje!) uit het zuiden wat verkoeling gaf. Temperatuur rond de 15 graden.

Geen opmerkingen: