vrijdag, februari 16, 2007

Zonnetje op, zonnetje onder.

Als Tirreno en Baksteen langs de Waterweg richting Vlaardingen rijden worden we verrast door een fraai zonsopkomst. De schoorstenen en destillatiekolommen in de Botlek baden in een oranjerode gloed. Ik geniet van dit uitzicht en vergeet dat het gemeen koud is, waarschijnlijk veroorzaakt door een zuidoostenwind van kracht 5. Via de Zuidbuurt en Broekpolder gaat het richting Woudweg. De Cateye lamp kan hier uit, het zonnetje is op! Helaas kan ik niet op het grote blad rijden, de versnelling weigert. Dat betekent een onderzoek dit weekeinde.
Vanaf Delft gaat het richting Schipluiden en werk. Als ik de Herenlaan uitrij staat de teller op 34 km in 24.5 km/u. Er is nog steeds geen moraal. Als ik aan het eind van de middag naar huis rij, via Hoek van Holland, zie ik het zonnetje ondergaan. Niet half zo fraai als de opkomst. De benen zijn ook niet half zo sterk als vanochtend. De 20.1 km werden in 23.2 km/u afgelegd. Baggerbenen...

Geen opmerkingen: