zondag, februari 11, 2007

Flauw zonnetje, lelijke wind


Half acht gaat de wekker af. Ik wil nog niet opstaan en wordt gesterkt in deze gedachte door de regen die duidelijk hoorbaar uit de hemel valt. Ik druk de wekker uit en draai mij om. Om half negen regent het nog steeds, dus op het gemakkie wordt er ontbeten. De buienradar geeft aan dat het nog wel een uurtje of 2 duurt voordat de bui over gewaaid is. Ik vraag mij af wat ik zonder de buienradar zou moeten, een jaar of wat geleden wist ik nog niet wat ik miste :-)
Ik zet mij aan de bereiding van een appeltaart, en zie Irene Wüst wereldkampioen worden. Dan is het droog en zetten Tirreno en Baksteen zich in beweging. Er staat meer wind dan gedacht, veel meer. Met een ZW6 in de rug, en een flauw zonnetje, gaat het eerste stuk wel erg makkelijk. Ik vraag mij af of Ed nog aan zijn 190 km ritje is begonnen. Het weer nodigde, zeker vanochtend, niet uit. Na een km of 30 moet ik met de neus in de wind en blijk ik weinig moraal te hebben. Op het gemakkie rij ik naar huis. De 44.5 km worden in 25.9 km/u afgelegd. Een slordige 2600 kcal verbrand. De appeltaart, heerlijk geurend, probeert uit te leggen dat een flink stuk dan wel moet kunnen. Zwak als ik ben geef ik mij hier aan over.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

http://www.buienradar.nl/station.aspx?stationnr=6344

Anoniem zei

wanneer komt nu de eerste aflevering van je reallife soap op de campingzender. Volgens mij zien we de eerste keer een totaal uit vorm zijnde baksteen. Maar de 10.000 haal je zeker :) .. dat heb je al eerder bewezen ..