maandag, februari 26, 2007

Slaag!

Degradatiekandidaat Krimpen ad IJssel kwam op bezoek. Ik had de opstelling wat door elkaar gehusseld in de hoop een monsteroverwinning te boeken. Hoe bedrogen kwam ik uit! Rene (Bord 3) kwam met een remise weg. Invaller Jan Ranft (B7) moest als eerste de vlag strijken, gevolgd door Bas (B6). Bas had een lastig eindspel P vs L wat hij net niet remise kon houden. Kees (B2) leek even op winst af te stevenen (Ik had in 2 snelschaakpartijen vóór de wedstrijd ongelofelijk slaag gehad van hem) maar moest uiteindelijk in remise berusten. Martijn (B4) vluggerde zijn partij naar winst, zodat er een stand van 2-3 in het voordeel van de gasten op het scorebord stond. Bart (B8), natuurlijk in tijdnood, kon met remise niet uit de voeten en moetst doorspelen. Gevolg, een 0 en dus 2-4 achter. Ron nam teveel risico en moest Michel van Cappellen de hand schudden. Michel leest Mart's Blog ook wel eens vertrouwde hij mij toe. Als je dan van Ron wint, heeft het lezen van mijn Blog dus een positieve invloed op je schaakkennis? Enfin, ik speelde nog voor de kat zijn viool. Ik begon met een pion minder (Morra!) en kreeg uiteindelijk een eindspel met eerst één pion meer, en toen 2 pionnen meer. Eindelijk scoor ik weer een vol punt. Schrale troost als je met 3-5 afgedroogd wordt. Op de foto de man die onze kopman Ron in het stof deed bijten.

1 opmerking:

Anoniem zei

Michel had zich natuurlijk grondig voorbereid op Ron, vandaar ook ons protest toen jullie de opstelling wilden wijzigen. Zie ook ons verslag op onze website.
Succes in de laatste ronde!

Groeten,
Jason - SV Krimpen