dinsdag, september 20, 2005

Gele trui



Het sportuurtje wordt met Piet en Ed doorgebracht. Dat is een tijd geleden! Er staat weinig wind en al snel rijden we dik 30 in het uur. Kop over kop gaat het richting stormvloedkering waar ik beide heren voor laat gaan. Ik spaar de benen voor de sprint.
In hoog tempo gaat het richting Vlaardingen, Kandelaar, Schipluiden en weer richting Maasland. Piet rijdt weer als vanouds en Ed loopt te miepen dat ie "op" is. Speelt hij dit? De Herenlaan moet duidelijkheid brengen. Het tempo valt terug tot onder de 30 en het zenuwspel begint. Voor een aantal minuten zitten we gedrieen gevangen in ons kleine wereldje richting de Meet.
Ik kies positie achter beide heren en kijk de kat uit de boom. Ed spoort Piet aan mij op te sluiten. Piet luistert gedwee. Ed spoort Piet aan te gaan sprinten. Piet luistert gedwee. Piet's benen echter niet. Als ik aanzet en rechts naar Piet kijk lijkt hij, in zijn Gele Trui, stil te staan. Ed lijkt inderdaad "op", en ik win met twee vingers in de neus. Ed claimt de bolletjestrui. Piet is blij dat ie weer mee komt.
De 60 km worden in 32 km/uur afgelegd.

Na werktijd rij ik gezapig richting Hoek van Holland, wordt bezocht door hongerklop, eet een energiereep, rij genietend naar huis. 20 km in 26 km/uur

's Avonds moet er gevoetbald worden, de vorm is slecht....

Geen opmerkingen: