maandag, september 19, 2005

10x


Met een ommetje naar huis. Ed gaat mee en besloten wordt via de Hoek naar huis te fietsen. In gezapig tempo passeren we Maasdijk. Het weer is mooi, het tempo laag. Ed verhaalt van de vellen op zijn billen. Hij heeft de ultieme Kruidvatfietsbroektest gedaan door 320 km in dit broekje af te leggen. In één dag lieve lezers!
De stormvloedkering nadert en Ed vraagt hoe vaak we haar gaan bestijgen. "Doe maar een voorstel", antwoord ik. "50x?" zegt Ed. Gelukkig een grap... We besluiten het op 10 te houden. Als we de 8e klim doen versnelt Ed. Brutaal ga ik er overheen. Dit kost mij zoveel kracht dat ik de afdaling amechtig over het stuur hang. In de 9e klim moet ik Ed laten gaan. Dit is toch meer zijn stiel besef ik. Laat mij maar op het vlakke sprinten. Ed wint afgetekend. Om hem te foppen maak ik aanstalten om voor de 11e keer omhoog te gaan, er op rekenend dat hij begint te twijfelen aan zijn telkunst. En ja hoor, het zaad der twijfel doet bijna zijn werk, maar mijn benen zijn op en ik maak rechtsomkeert. In een nog gezapiger tempo rijden we voor de wind "ouwenelend" naar Maassluis waar Dirkswager 18 graden celcius aanwijst.
De 29 km worden in 24,1 km/uur afgelegd.
Thuis staat er een mailtje van Der Ruud in de mailbox. Hij heeft een nieuw speeltje gescoord; een Jan Janssen Paris Nice (zie plaatje). Pre-Furiadekorting?

Geen opmerkingen: