maandag, september 05, 2005

Geen weer om te werken!


Ik had nog wat uren extra gewerkt in de vakantieperiode. Vandaag was het een mooie dag om deze te cashen. Rond 1 uur werd de Giant bestegen en ging het richting Maassluis. Snel wat drank gekocht voor de jarige collega Simon, en dan naar huis. Eenmaal ik het strakke pakkie kroop ik op de Tirreno en vol goede moed reden we richting Vlaardingen. Het oostenwindje langs de Waterweg bleek wel wat aan de flinke kant. De dijen werden gelijk gevoeld, maar ik besloot mijzelf niet te sparen. Via Schiedam werd de Zweth bereikt en vervolgens ging het richting Delft, Schipluiden en Maasland. Met de wind in de rug kroop het gemiddelde langzaam maar zeker richting 29. Vanaf het einde van de Gaag reed ik richting Staelduinse bos en Hoek van Holland. Daar aangekomen stond het klokje op 45 km en 29,6 gemiddeld. Niet slecht dacht ik, maar veel winst dacht ik niet meer te kunnen boeken; de benen waren moe en de wind was het hele eind terug naar Maassluis tegen. De terugweg bleek inderdaad zwaar. Vermoeid probeerde ik een kwat weg te tuffen. Helaas voor mij kwam ik niet verder dan de linkerbicep. Gezien de stroperigheid van dit uitwerpsel bleef het daar de rest van de rit dapper zitten. Langzaam maar zeker zag ik het gemiddelde dalen. Bij Maassluis west kwam dan eindelijk de 29,0 in beeld. Ik besloot de laatste kilometers boven de 29 te rijden, en ondanks protest van de beentjes lukte dit.
De 55 km werden in 29.0 km/u afgelegd. Er stond een heerlijk zonnetje, maar wel een lelijk (4+) windje. De kwat verdween in het doucheputje. Een uurtje of 5 na het rondje gloeien de benen nog na. Morgen maar ff rustig aan........ misschien :-)

Geen opmerkingen: