zaterdag, september 03, 2005

Eindelijk weer benen!


Zaterdagmiddag, 4 uur in de middag. In Spanje rolt het peleton richting Barcelona. De Baksteen rekent dat hij nog een anderhalf uur heeft voordat de finish bereikt wordt. Er is dus nog tijd voor een rondje! Eindelijk blijk ik weer benen te hebben. Tegen de wind kan ik tegen de 30 rijden, en voor de wind vet daarboven.
Bij de Gaag blijk ik 2 man in mijn wiel te hebben. Ze nemen niet over en ik besluit ze los te rijden. Met 40 in het uur gaat het richting Maassluis. Los krijg ik de mannen niet, maar moe wordt ik wel! Ik schiet, met volle benen de parallelweg op, en mijn volgers rijden gelukkig rechtdoor. De pijp is leeg en ik haal het gas er af. De 35 km worden in 30,4 gemiddeld weggeduwd. Thuisgekomen bleek dat ik toch te langzaam gereden heb. Alessandro Petacchi heeft de sprint reeds gewonnen.

Geen opmerkingen: