zondag, april 10, 2005

Herfst?

Ik koos het minst gunstige tijdstip voor een rondje vandaag. Door tegen 11 uur vanochtend te starten heb zo'n beetje alle nattigheid die viel kunnen ervaren. Ook stond er weer een gemeen windje, kracht 4 a 5. Toch had ik goesting en besloot een aardig stuk te fietsen. Na een rondje Kandelaar van bijna 70 km reed ik weer langs het Lickebaertbos, klaar voor nog een klein rondje. Na 75 km reed ik echter lek, en na een stop van ong 18 minuten hield ik het voor gezien. Na 78 km in 27 km/u werd de Tirreno schoongemaakt. Nadat de Baksteen ook zijn billen van modder had ontdaan, kon Parijs - Roubaix bekeken worden. Heeft die Boonen al een bijnaam vraagt de Baksteen zich?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

M@art, alle bewondering! Hoe doe je het toch op die leeftijd? Ik ben deze maandag met het mooie weer even wezen fietsen en dat ging best heel lekker, en na een uurtje of zo was ik zowaar in Rozenburg bij het pontje. Toen echter moest ik ook nog terug! Om een lang verhaal kort te houden, ik denk dat ik vrijdag het schaken moet gaan afzeggen, de dijen en kuiten zijn compleet geklapt. En dat na slechts, wat is het, een kilometertje of 30?

DeMart zei

Peet, gewoon oefenen dus veel km maken en op goed materiaal. Dan lach je om dit soort afstanden :-)
Het schaken heb je gelukkig niet af hoeven zeggen :-)

Anoniem zei

Aan het materiaal ligt het niet denk ik, ik heb twee zeer goede fietsen. Een mountainbike met een voor schakers unieke naam, nl. een Gary Fischer (Tassajara) en een recent aangeschafte Gazelle Medeo Trekking. Ik ben een echte recreatie-fietser en de mountainbike levert mij bij lange afstanden een stijve nek op. De Gazelle is echt waanzinnig vind ik, vooral het verstelbare stuur is uniek. Kun je mij trouwens wat advies geven over een goede GPS voor op de fiets? Ik zie steeds die mooie kaartjes van jullie...

DeMart zei

Ik heb een Garmin Etrex Legend. Ben daar zeer tevreden over. Ik wil wel eens langfietsen om 'm te laten zien / uitleg te geven.

Anoniem zei

Oh graag! Ik ga er op zeker een aanschaffen, maar weet er nagenoeg niets van. Maar het lijkt me dat het e.e.a. wat eenvoudiger maakt. Zo fietste ik afgelopen zondag naar Rotterdam Airport, op aanwijzingen van de fietsrouteplanner zuid-holland (http://www3.demis.nl/fietsplanner/).
Op een gegeven moment raakte ik het spoor echter goed bijster en kwam terecht (lach niet) in Delfland. Via Abtswoude en de Kandelaarbrug kwam ik er uiteindelijk dan toch nog, maar na een aanzienlijk langere rit dan gepland :-).