donderdag, april 28, 2005

4x Gazelle

Vanmiddag reden 2x Primavera, 1x Vuelta en 1x Tirreno vanaf het werk een rondje. Deze Gazelles werden door respectivelijk Ed, Ruud, Peter en De Baksteen bereden. Na wat kilometers warmdraaien kwamen we bij de Stormvloedkering aan. Hier wist ik Ed bijna te verschalken in de klim. De laatste centimeters waren helaas te veel voor mij. Toch stemde mij dit tevreden, ik voelde mij sterk, niet super maar gewoon sterk.
Dat was wel nodig want er stond voor de verandering een vette wind. Vele kilometers, tot aan Vlaardingen, lag het tempo onder de 30 km/u door deze wind. Toen de draai in noordelijke richting gemaakt werd, vloog het tempo omhoog. Zo kwamen we langs Vlaardingen, Woudweg en ging het richting Delft. Peter, als enige zonder de lange broek en lange mouwen liet zich nu regelmatig aan kop zien terwijl Ruud het ietwat af liet weten. Het meeste werk kwam echter uit de benen van de Magneet en Baksteen.
Bij Delft ging het weer met de neus de wind in. Het tempo bleef echter redelijk hoog.
Bij Schipluiden, op Ed's bruggetje, wist ik Ed te foppen door als een idioot over hem heen te gaan. In wat rustiger tempo ging het naar de Herenlaan. Hier trok Peter de sprint aan voor ..... hemzelf! Onbewust waar de meet lag had hij deze reeds gepasseerd. Eindelijk een welverdiende streep achter Peets naam!
De 51,4 km werden in 29,7 km/u afgelegd. Max hartslag 180, en een veel te hoog gemiddelde van 159... Terwijl de collegae weer aan het werk gingen reed de Baksteen gezapig met een ommetje van 28 km naar huis. Dit in 25,2 km/u.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

!!!! UITSLOVER !!!!

DeMart zei

Yep, that's me :-)

Anoniem zei

De PK wordt dit jaar in Gouda gehouden Mart, ook een lekker ommetje!

DeMart zei

Lekker bezweet achter het bord ;-)
Btw Zoals het er nu naar uit ziet doet de Baksteen voor het Min van Defensie mee aan het Defensie Snelschaakkampioenschap en een wedstrijd tegen "Het Binnenhof"

Anoniem zei

Heb jij weer natuurlijk, een potje met Femke Halsema...