donderdag, januari 01, 2009

De kop is er af.


Lieve lezertjes, een gezond 2009 toegewenst! Dat de fietsprijzen maar enorm mogen dalen door de aankomende recessie ;-)
Op deze eerste dag van het jaar besloot ik de nieuwjaarsvisite aan mijn schoonouders per fiets af te leggen. Vertrekpunt was het huis van mijn moedertje alwaar ik de vette bollen afsloeg. Ik wil dit jaar wat minder gewicht meenemen de bergen in.
Rond de klok van 3 uur besteeg ik Tirreno voor de eerste rit van het jaar. Het was minder koud dan eerder deze week. Misschien omdat het windstil was? Helaas ontbrak een zonnetje, er hing een dikke nevel op een meter of 50 hoogte zo leek het. Onder dit verlaagde plafond reed ik naar de Beneluxtunnel. Daar bleek de fietstunnel afgesloten en werd ik omgeleid naar de servicebuis. Man wat was het koud in die tunnel! Gelukkig was het de rest van de tocht weer ok. Het tempo lag laag, gezien mijn valpartijen van de afgelopen weken ontbreekt het zelfvertrouwen om de bochten snel te nemen. Ook conditioneel is het wat minder. Gaat wel weer goed komen, althans dat is het voornemen.
Net na het ondergaan van de zon arriveerde ik te Papendrecht alwaar ik mijn kontje waste voordat ik mij laafde aan schoonmammalette's thaise soep.
De 41.75 km werden in 23.3 km/uur afgelegd.

1 opmerking:

Anoniem zei

Die tunnel is een drama aan het worden! Dus toch niet klaar voor de feestdagen zoals voorspeld. Die servicebuis is trouwens dieper dan de gewone tunnel en zeker een km langer met dat omfietsen erbij. Langere klim ook.
Nog de beste wensen Mart! Een fietsrijk jaar gewenst.