zaterdag, januari 24, 2009

En toen was het een dag mooi weer!


Het is lang geleden dat ik "mijn rondje" heb gereden. Vandaag is de nattigheid uit de lucht, en zelfs de zon laat zich zien. Om 3 uur 's middags heb ik de meeste ToDo's voor vandaag weggewerkt. Tijd voor ontspanning derhalve. Ik kleed mij om, en even later blaast de westenwind mij richting Vlaardingen. De paden zijn nog nat, en vaak smerig van blubber en bedekt met takjes van de harde wind van de afgelopen dagen. Echt druk is het niet, de meeste fietsers die ik tegenkom rijden nog mountainbike. Een enkele racefietser kruist mijn pad. Via Zuidbuurt, Broekpolder en Woudweg kom ik bij de Kandelaar. Nu begint de wind tegen te werken, ik moet nu kilometers richting het westen. Delft, Schipluiden en Maasland passeren, en ik zet koers naar de Waterweg. Ik beklim de uitkijkpost bij de Stormvloedkering, en met een ondergaande zon, zet ik koers naar huis. Langs de Waterweg haalt een visser een vette zeebaars van de haak. Ik moet gelijk aan Ed denken, die deze week opa is geworden. Nogmaals gefeliciteerd Ed!
Thuis stal ik Tirreno en spring tevreden onder de douche.

afstand: 53 km
snelheid gem: 25.8 km/u
wind: W3/4
temp: 5 gr C
fiets: Gazelle Tirreno
tijd: 15 - 17 u

Geen opmerkingen: