zondag, januari 25, 2009

De Baksteen ontsnapt!!!!


Vandaag staat er beduidend meer wind dan gisteren. Ook de richting is gedraaid waardoor ik gelijk tegenwinds moet ploeteren. De route die ik volg is gelijk aan gisteren. Zo geraak ik op de Woudweg. Deze is er het afgelopen jaar, door aanleg van recreatiepaden in de omgeving, niet op vooruit gegaan. Als ik over een slecht stuk heen rijd, voel ik opeens de druk van het stuur aan mijn linkerzijde wegvallen. Snel kom ik overeind, en al rijdend probeer ik uit te vinden wat er aan de hand is. Het linkerdeel van het stuur is bijna geheel afgescheurd. Het rechterdeel zit nog stevig vast gelukkig. Ik besluit door te fietsen, zolang het gaat. Veel keus heb ik ook niet, Lilian is Bram van een scoutingweekend ophalen, en broer Jaap was niet thuis toen ik vertrok.
Rijden met een half stuur is een tak van sport die ik liever niet meer bedrijf. Ik zie kans zo'n 12 kilometer af te leggen met de linkerhand op het balhoofd en de rechterhand op het stuur. Bochten zijn een ramp, en ook zijwind maakt dat je aandacht niet mag verslappen. De armen zijn dit niet gewend en gaan van lieverlee protesteren. Als ik Maasland bereikt heb, is het niet meer verantwoord door te fietsen. Het linkerdeel van het stuur staat nu op afbreken, en kan dan in het wiel terecht komen. Dit met evt letsel, of erger; een einde van mijn veelbelovende wielercarriere!
Ik bel broer Jaap die nu wel thuis is. Hij komt mij halen met de SMART. Ik loop hem vast tegemoet, en eindelijk breekt het stuur echt in tweeen. Op alternatieve wijze vervoeren we de Tirreno. Jaap maakt nog een tweetal foto's, en dan mag de Tirreno op stal. De Baksteen is ontsnapt!


afstand: 34 km (waarvan 12 km met 1 hand :-)
snelheid gem: 20.8 km/u
wind: ZZO6
temp: 5 gr C
fiets: Gazelle Tirreno
tijd: 14.45 - 16.30 u

2 opmerkingen:

PeterK zei

Bizar verhaal!
Zo raak je die buik natuurlijk nooit kwijt :-)

Anoniem zei

heb ik weer .. ook een gazelle gekocht breken de sturen weer af :)

Frank