zondag, januari 18, 2009

Vloekend over de broekpolderweg


Bram is laat uit bed, de verjaardagspartij van opa Vrolijk is ietwat uitgelopen. Het weer is ook slecht en we laten de vossejacht van de Coureur lopen. Wel spreken we af 's middags een rondje te fietsen. Zo gezegd, zo gedaan. Voor de wind rijden we richting Vlaardingen, langs de Waterweg. Als we de neus weer richting Maassluis keren duikt Bram in de luwte van zijn brede vader. Al snel gaan we weer voor de wind, richting Zuidbuurt, en Broekpolder. Als we bij de Polderpoort zijn, houden we even stil. Ik had Bram een wokkel beloofd. Helaas voor hem was dit niet de eetbare, maar de plek waar de Twist (in de volksmond reeds omgedoopt tot Wokkel) gebouwd wordt.
Even later rijden we terug door de Broekpolder, via de golfbaan. Dan schieten we de Broekpolderweg op, welke parallel aan de A20 loopt. Na jaren het stempel "slechtste fietspad van Nederland" gedragen te hebben, is ze dan eindelijk helemaal vernieuwd. Strak asfalt voor de fietsers i.p.v. klinkers met kraters! Helaas ziet Bram niet het asfalt maar voelt wel de vette wind. Slecht naar zijn zin hoor ik hem vloeken achter mijn rug. Evengoed blijft hij goed in mijn wiel hangen. Als we Maassluis weer in rijden is de pijp bij Bram wel leeg. In ieder geval mentaal. We rijden snel naar huis waar een cup a soup en uurtje Playstationen de tegenwind doet vergeten.
We leggen 25 km af, in 20 km/u. De wind kwam uit ZW, kracht 6/7.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik playstation, jij playstationt, wij hebben geplaystationd. Machtig die evoluerende nederlandse taal ;-).

Groet, Ed