vrijdag, januari 30, 2009

Dat viel tegen.....


Al een tijdje geleden had ik afgesproken met John om een middag door te brengen. Doe voorspellingen waren goed genoeg om de tocht op de fiets te maken. Lichte vorst oplopend tot een paar graden boven nul, matige zuidoosten wind en zon.
Om half 10 zit ik op de fiets, richting Soesterberg. Voorzichtig aan het eerste stuk, veel fietspad lag er wit uitgeslagen bij. Ik heb de laatste tijd vaak genoeg de grond gekust zodat ik in slakkegang richting Noordoost koers.
Door onwennigheid met de GPS en nieuw kaartmateriaal rij ik een km of 10 in verkeerde richting. Later zal ik ook nog een aantal extra km maken als ik mijn weg dwars door Utrecht probeer te vinden.
Ik keer om en pak de route weer op. Via Gouderak, Haastrecht, Oudewater en Montfoort nader ik Utrecht. John belt op hoe het gaat. Eigenlijk ben ik het spuugzat, ik heb er 80 km op zitten, de conditie is naatje, en de wind tegen ben ik zat.
Toch sla ik, zijn aanbod om mij op te komen halen, af. Bijna 2 uur later stap ik verkleumd van Tirreno af. Een paar bakken lekkere koffie en een hete stortdouche brengen mij weer onder de mensen... Ik blijk 115 km in 5.5 uur afgelegd te hebben..

Geen opmerkingen: