woensdag, augustus 27, 2008

Miezer, mobiel, vlieg en kilometerteller.


Het miezert. Al een week lang wordt mooi weer voorspeld, en elke dag wordt de voorspelling een dag of wat opgeschoven. Zo is het vandaag ook geen superweer. Maar voor het fietsen is het ook niet slecht. Alleen de wind is weer hard, west en kracht 5. Ik rij lekker hard richting 't Woudt als de mobiel afgaat. Het is Ed, die vanaf de werkplek mij uit mijn ritme probeert te halen. Ik hou het kort en rij hard verder. Bij Delft staat het gemiddelde op 30 km/u als ik een vlieg inslik. Nou ja, door mijn snelheid jakkert ie met een rotvaart mijn luchtpijp in. Dit betekent een kilometer of wat slikken en hoesten wat de snelheid niet ten goede komt. Net nu ik goede benen heb! Even later kan ik weer vaart maken, het gaat richting Kandelaar. Eigenlijk maak ik voor 95% het rondje van gisteren. Bij de Kandelaar vind ik het nodig om wat te rommelen aan mijn kilometerteller. Deze schiet daardoor uit de houder, en met hoge snelheid stuitert ze over het asfalt de steile berm in. Ik probeer de plek waar ik haar voor het laatst zag op het netvlies vast te houden en zet de fiets tegen de muur van de lokale herberg. Ik klim over het hek en ga op zoek naar het kleine gadget. Hoog gras en distels maken het zoeken moeilijk, en ik ben bang dat ik ook de juiste plek niet meer weet. Als ik denk dat dit wel eens een vruchteloze zoekactie kan worden, vind ik de teller terug. Blij als een kind bevestig ik haar in de houder en vervolg de tocht. Ik neem mij voor niet zo veel meer op de teller te kijken of er aan te rommelen. De wind is nu veelal tegen maar de benen blijven goed. Als ze zondag zo goed waren geweest hadden Ruud en Ed wat meer aan mij gehad... Als ik thuis op de teller kijk, is deze op 29.1 km/u blijven staan. Niet gek voor 35.4 km.

Geen opmerkingen: