zaterdag, augustus 16, 2008

Klimmen aan de Waterweg


Lilian en de kidz reizen af naar Rotterdam. De mannen gaan skaten in Skateland. Ik grijp deze gelegenheid aan om wat kilometers te maken. Het rondje van gisteren wordt voor een groot deel gekopieerd, maar in tegengestelde richting. Verder plak ik er een stukkie aan; ik rij via Hoek van Holland terug zodat ik bij de Stormvloedkering nog even kan klimmen. De 59.7 km worden in 27.5 km/u afgelegd. De neue Garmin en de kilometerteller geven nagenoeg exact dezelfde waarden aan. Vermoedelijk is de betere antenne van de Legend HCX hier verantwoordelijk voor? Wind is Z4. Daar zullen de Adelaar en Reus nog wel last van hebben als ze vanuit Apeldoorn naar huis rijden. Een soort van tegengesteld BobdenUijlen?

2 opmerkingen:

PeterK zei

Vreemd genoeg hebben wij op onze rit nauwelijks iets van de wind gemerkt! Hooguit een windkracht 2. Zeker een fenomeen wat beperkt bleef tot het kustgebied. Van Apeldoorn naar huis lukte niet helemaal trouwens :-) Maar Apeldoorn-Amersfoort via Veluwe en Bennekom werd vandaag een flinke 130 km. Heerlijke dag gehad!

Anoniem zei

Hey Mart, ik heb je een paar keer proberen te mailen, maar debaksteenuitmaassluis@fietst.nl bestaat niet meer.. Vandaar dat ik het even via een comment probeer.. hierbij het mailtje (wat overigens niet meer zo gedateerd is):

laatst kwam ik je blog weer tegen. Mijn stukje van de Mt Ventoux staat er nog op, houden zo!! Ik lees dat je dit jaar de Ventoux weer wilt beklimmen... Het lijkt me heerlijk om weer naar boven te rijden, met als climax de laatste 6 kilometer, boven de boomgrens. In ieder geval veel succes, heb je al een richttijd in gedachten? Voorderest... Ride for the roses is dit jaar in Zeeland, ga je ook meerijden? Volgens mij is het zo'n 100 kilometer, een mooi rondje Zeeland. Zelf leek het mij wel leuk om ook eens mee te fietsen, maar ik hoop tegen die tijd in Israel te zitten, kijken of daar ook bergen zijn :-) Anyway, veel succes met de Ventoux, geniet van het mooie weer in de buurt, mn ouders zitten momenteel ook op een camping die kant op en het weer is beter dan hier in Zeeland. Het beste en tot later.

Groeten Peter Guiljam