dinsdag, augustus 19, 2008

Bagger en nieuwe paden


Het blijft maar regenen vandaag. Maar dan trekt het eind van de middag open. Dit is mijn eerste werkdag na de vakantie en ik heb het wel gehad. Om kwart voor 5 spring ik op Tirreno en laat het voorwiel naar 't Woudt wijzen. Op weg daar naartoe rij ik door wat drek, daar achtergelaten door een trekker welke de regen wel trotseerde vandaag. Dit resulteert in bagger tussen het voorwiel en voorvork wat een irritant geluid oplevert. Daar kan ik niet tegen, dus met een stokje probeer ik de kleibrei te verwijderen. Dit kost mij uiteindelijk 3 stops, waarbij ik de derde maal het voorwiel er maar even uitlicht zodat ik er beter bij kan. De beloofde windkracht 5 blijkt 7 te zijn, met af en toe flinke uithalen. Dit alles mag de pret niet drukken, en via 't Woudt, Delft en Kandelaar draai ik een nieuw pad op wat mij naar de Woudweg leidt. In Vlaardingen aangekomen kies ik voor de parallelweg aan de A20 aangezien mijn fietspaadjes bij de wielerbaan geasfalteerd worden. Het pad langs de A20 is voor een groot deel vernieuwd, met asfalt voor de fietsters! Helaas zijn ze de laatste kilometers vergeten. Nou ja, ook niet echt. Dit stukje schijnt van Rijkswaterstaat te zijn, en die moesten er nog eens hard over nadenken terwijl de andere kilometers netjes wel gedaan werden...
Na 39 km in 25 km/u ben ik ook wel zat. Tirreno gaat in de schuur, de Baksteen aan de pasta.

1 opmerking:

Anoniem zei

dit zijn ook paden voor een rupsvoertuig (leo2) en niet voor die ielle bandjes