vrijdag, augustus 29, 2008

De eerste druif smaakt!

Het Druivenschaaktoernooi is weer van start gegaan. De 60e editie alweer. Vroeg mij af hoe vaak k mee gedaan heb. Ik schat een keer of 8. Bij de opening was Aad Doelman aanwezig, een oud-clubgenoot van mij uit Maassluis. Aad was er in '48 ook bij, iets wat ik Ard Dekker nog even in kon fluisteren voordat hij het toernooi opende.
Ik speelde tegen Leo Duijvesteijn. Tegen Leo heb ik vaker gespeeld in het Druiventoernooi, de uitslagen zijn echter niet blijven hangen. Met zwart kreeg ik een Scandinavier op het bord zoals ik ze graag speel, 2 pionnen achter maar met mooi stukkenspel. Dit heb ik eerder op het bord gehad, 10/11/2006 in Overschie voor de beker.
Hier speelde Leo 1. exf7+. Na Kxf7 2. Pa3 Lc5 sta ik zeer goed. Door taai verdedigen duurde het nog een zet of 20 voordat ik met een stukoffer een mataanval kreeg.
Dinsdag gaan we op voor ronde 2. Natuurlijk ben ik op de fiets naar Naaldwijk getogen :-) Weer een extra 25 km!

Geen opmerkingen: