maandag, februari 25, 2008

Velglint


Ik ben net met logeerhond Oban binnen als de telefoon gaat. Het is Ed, of ik zin heb een rondje mee te fietsen met hem en collega Piet. Het is schitterend weer, maar na de val van vorige week heb ik wat ribben gekneusd. Voelt niet echt lekker aan dus. Ik ga evengoed, en gedrieen spoeden we ons richting 't Woudt. Daar rij ik lek. Het lint blijkt op de plaatsen waar een neue spaak geplaatst is beschadigd. De reserveband wordt derhalve wat minder hard opgepompt. Ed probeert zijn oppompgadget uit, het resultaat is een verhoging van de CO2-uitstoot met 4% van het jaargemiddelde. Plus dat mijn ventiel bevroren is... We hervatten het rondje, en ik ga nog rustiger door de bochten dan normaal. Ed is de man die het kopwerk verricht, pas bij de Kandelaar probeer ik ook een stukje. De ribben voelen wat beter aan nu ik opgewarmd ben. Vraag mij wel af of het morgen niet slechter voelt. Zeker als we op een gegeven moment 38 in het uur koersen. Na 45 km haak ik af met de 'smoes' dat ik velglint moet gaan kopen. De heren keren terug naar het werk, de Baksteen koopt zijn lintje en gaat huiswaarts. De 45 km werden afgelegd in 27,8 km/u Wind ZZW4/5. T=10gr C.
Morgen maar eens kijken of het lintje gelegd kan worden...

Geen opmerkingen: