zondag, februari 10, 2008

Lek en 20.000


Nog beter weer dan gisteren! Bram is met de training voor komend seizoen gestart bij de Coureur. Samen met Ruud vd K. zit ik in het zonnetje naar de verichtingen van ons nageslacht te kijken. Thuis gekomen wil ik het asfalt ook nog beroeren, maar de strijd om het wereldkampioenschap all-round bij de dames houdt mij aan de buis gekluisterd. De 5000 moet uitkomst brengen, en met klein verschil wordt Paulien van Deutekom de kampioene. Wie schaatst kan ook fietsen zo blijkt uit bijgevoegde foto. Overigens geldt het andersom niet weet de Baksteen uit eigen ervaring.
Het is kwart over 4 als ik uiteindelijk kan gaan fietsen. In de dalende zon trek ik lange schaduwen. Als ik over het dijkje naar schipluiden fiets, zie ik mijn schaduw een 50 tal meters verderop in het weiland ploeteren. Bij de Woudweg aangekomen kijk ik recht tegen de koperen ploert aan. De Woudweg is tegenwoordig een aardige bouwput, en mijn trouwe lezertjes weten dat ik hier in januari lek reed. Ook nu weer helaas... Gelukkig was het nog niet geheel donker, en na een kwartier kon ik de thuisreis hervatten. Het is nu wel aardig donker. De altijd aanwezige frogleds zorgen ervoor dat ik in ieder geval zichtbaar ben. Iets wat menig fietser die ik tegenkom niet kan zeggen. Wind: ZO3 Temp 7 gr (schaduw...) Afstand: 47.53 gem: 25.4 km/u
Vermeldenswaardig is nog dat Tirreno deze rit door de 20.000 km grens is gegaan!

Geen opmerkingen: