zaterdag, november 25, 2006

HÖEGH TREASURE

Ik nam de pont van 14u10 richting Rozenburg. In Brielle moest een Sinterklaasinkoop gedaan worden. Tevens moest ik 50 km afleggen conform het schema op www.wielervrienden.be. Volgens Ed wordt ik dan heel sterk en kunnen we met twee vingers in de neus klassiekers rijden. Zal wel, Ed ik ouder en dus wijzer dan ik. Enfin, Tirreno met SKS spatbordjes en nieuwe Mavic wieltjes spinde rustig richting Brielle. Er stond een puik windje vandaag, Z7. Verklaard ook waarom het zo rustig was op de fietspaden! Na mijn boodschap reed ik via Oostvoorne naar de Brielse Maas, en vervolgens richting Caland brug. Hier moest ik lang stoppen, de HÖEGH TREASURE kwam langs. "Geen schip, maar een drijvende bak met motor." zou mijn vader gezegd hebben. Hij vond, terecht, dat schepen aan een aantal schoonheidscriteria moeten voldoen voordat zij de titel schip mogen dragen. Eenmaal over de brug had ik 30 km afgelegd, en besloot de landtong eens helemaal af te rijden. Dat ging schuin voor de wind over strak asfalt, lekker! Aan het eind kun je het water flink zien stromen tussen de landtong en de verderop gelegen dijk. Op de terugweg, langs de Waterweg, moest ik menig atleet ontwijken, geen fietsers maar zgn "sportvissers". Aan het aantal te zien moest het wel goed vissen zijn hier. Even verderop, een kwartier voor zonsondergang pakte ik een stuk drijfhout mee wat een flink kabaal maakte. Een tiental meter verderop stond de voorband leeg. Dat werd dus vervangen. Gelukkig had ik nog daglicht, want hier brandt nergens een lampje, op Baksteens fietsverlichting na. Even na zonsondergang kon ik richting pont rijden. Net op tijd voor de pont van 1700u. De 53.7 km werden afgelegd in 25.8 km/u.

Geen opmerkingen: