vrijdag, november 10, 2006

Eerder op bord

Vanavond moet ik aantreden als schaker, CHESS speelt uit tegen Overschie voor de beker. Gezien het redelijke weer besluit ik te gaan fietsen. Na 15.7 km ben ik op de plaats van bestemming en neem plaats achter bord 3. Terwijl de andere drie partijen lijken af te stomen op remise staat bij mij het bord na een zet of 7 compleet in brand. Ik sta twee pionnen achter maar heb schitterend stukkenspel. Ik heb dit eerder op bord gehad, jaren geleden en thuis. Ik kan mij herinneren dat Black OK! was in deze stelling, maar bewijs dat maar. Mijn tegenstander verbruikt veel tijd en komt er niet uit. In het tweede diagram speel ik Pe4 met de dreiging Df2mat. Dit wint een stuk, maar nu kan wit de strijd rekken. Achteraf had ik liever 0-0 gespeeld. Maar op zet 34 doe ik een listige zet wat mijn tegenstander net die paar seconden kost die er nog op de klok stonden. Ik win op tijd in gewonnen stelling. 1-0 voor CHESS en snel volgen de andere resultaten, Kees en Ron spelen remise en Rene wint. Met 3-1 gaan we naar huis, klaar voor de volgende ronde tegen mijn ouwe club Maassluis. Er werd een vol punt gescoord, 30,8 km gefietst in 18 km/u. Wind kracht 5 uit het zuiden.

1 opmerking:

Anoniem zei

Gefeliciteerd CHESS! Wij van CE moeten voor de beker naar Rokado, dus dat beloofd een zware avond te worden. Hopelijk doen we het net zo goed als CHESS vorig seizoen.