zondag, november 12, 2006

Hard langs de Waterweg


Het is 2 uur geweest als Tirreno en Baksteen langs de Waterweg naar Vlaardingen rijden. In het zonnetje, maar niet voor lang; een loodgrijze lucht komt naderbij. Na 5 km begint het dan ook fiks te regenen. De noordwesten wind (kracht 6/7) maakt het ritje er ook niet aangenamer op. Gelukkig is het een km of 5 later weer droog, en op een verdwaald buitje na blijft het droog. Ik rij een van mijn vaste rondjes langs Schiedam, Delft en Maasland. Als ik bij de Waterweg aankom heb ik heel vet wind mee. Ik besluit hard te gaan rijden, en leeg vast de neus en neem een slok drinken. Een renner vliegt langs mij heen. Als een Edster die een brommer ziet, vlieg ik met 47, 48 km/uur achter hem aan. Uiteindelijk ga ik er ook langs, het tempo is dan gezakt naar 43 km/u. (Ik rij over 3 km gemiddeld 44!) Hij kan het niet bijbenen, en met een tevreden gevoel draai ik de weg naar huis in. 45.5 km in 26.1 km/u.

Geen opmerkingen: