dinsdag, november 21, 2006

Eerste winst CHESS

Na 2 ronden stond CHESS 1 onderaan in klasse 1 der RSB. Met één matchpunt en 7 bordpunten. Vanavond moest de uitwedstrijd tegen Nieuwerkerk ad IJssel gespeeld worden. Een, op papier, sterk team. Aangezien wij met twee invallers aantraden was ik bang dat de laatste plek nog niet verlaten zou worden. Toch konden we al snel punten noteren. Bas won een partij met een aparte materiaal verhouding. (drie lichte stukken + toren vs Dame + L). Invaller Dirk speelde remise. De rest van de borden stond goed voor ons, op Martijn na, maar die kon met een aanval zonder Dame zijn tegenstander tot overgave dwingen. Jan van Elburg, de tweede invaller, kon een halfje aan het totaal toevoegen. Het liep tegen de tijdscontrole aan, altijd een tijdstip voor beslissingen; Rene verloor een, tot dat moment van zijn kant, mooi opgezette partij. Bart pakte zijn 2e volle punt dit seizoen, en Ron zag zijn gewonnen stelling verdwijnen en moest berusten in eeuwig schaak. Zelf speelde ik Morra met wit, kwam goed uit de opening maar ging te aggresief richting zwarte koning. Ik overzag kwaliteitsverlies, maar dit ging wel ten kostte van het sterke paard van mijn tegenstander. De aanvalskansen bleven bestaan, en toen mijn tegenstander in tijdnood misgreep kon ik materiaal terugwinnen met behoud van de aanval. Net na de tijdscontrole gaf hij op. Geen slechte scalp, zijn rating is 1969.
We winnen met 5.5-2.5 en zijn van de laatste stek af!

1 opmerking:

Anoniem zei

Klasse Mart! Ik had het eerlijk gezegd ook niet verwacht, maar gelukkig is de laatste plaats nu uit het zicht.