zaterdag, mei 20, 2006

Windje

Na het takkeweer van vanochtend trok de hemel zomaar open. Net toen ik op de fiets wilde springen veranderde de blauwe lucht in donkergrijs, en binnen één minuut kwam het met bakken naar beneden. Het zou uiteindelijk tot 3 uur duren voordat ik op de fiets sprong. Lekker voor de wind via Vlaardingen naar Schiedam. Terug was ploeteren... Langs de golfbaan had ik moeite het tellertje op de 20 te houden, en vaak lukte dat niet eens. Na Schipluiden had ik opeens een renner in mijn wiel, met 23 km/u! Kop over kop ging het tempo omhoog tot onwaarschijnlijke hoogten als wel 25 tot 27 km/u. Nou ja, dat is best hard als je windkracht 7 tegen hebt :-)
Halfverwege de Gaag liet ik mijn partner lopen, de rek was er uit. In gezapig tempo reed ik naar het spoor, om parallel daaraan naar huis te snellen. 48 km in 25.6 km/u gemiddeld. Temp 13 gr C. Wind: ZW kracht 7.

1 opmerking:

Anoniem zei

Toch weer een voorsprong op de concurentie.

Ed