donderdag, mei 11, 2006

Marcel D.


Fantastisch weer lacht ons tegemoet als we de Herenlaan opdraaien op weg naar de Beneluxtunnel. Ed, Peter en Marcel D. zijn mijn fietsvrinden van vandaag. Marcel, altijd praatjes over zijn moyenne (niet alleen op de fiets) zal nu moeten laten zien dat zijn benen het werk doen zoals zijn mond belooft. Naar de Benelux verloopt de trip voorspoedig. Vanaf de Benelux richting de Schie wordt er wat harder getrapt en Marcel hangt aan het elastiek. Hij heeft wel een excuus, hij rijdt op een Mountainbike. Om hem een eerlijke kans te geven stelt Ed voor een wat ruwer pad te betreden. Peet en Baksteen passen hiervoor, en wij wachten de heren een eindje verder op. We zien ze komen, en Marcel gilt iets. Het blijkt om een lekke band te gaan. Ik zal u de details besparen, maar we zijn ong 1.5 uur bezig geweest de band te repareren. (Marcel had geen reserveband bij zich). Uiteindelijk moeten we de pogingen staken, en we laten Marcel achter (Ed is zo collegiaal geweest hem later met de auto op te pikken).
In een strak tempo schieten Peet, Ed en Baksteen richting Herenlaan. Veelal komt de teller niet onder de 35km/u! Jammer dat Marcel dit niet mee kan maken....
Op de Herenlaan probeert Ed weg te komen, maar ik hou zijn wiel. In de afsprintstand staat het 1-1 dus een overwinning is welkom. Als ik aanzet kan Ed niet volgen, volgens zijn zeggen een schakelfout. Dat geloof ik, want ik heb het idee dat ik niet veel vaart heb, de benen zaten nog ietwat vol van gisteren.
De 50 km werden in 27 km/u afgelegd. De wind was matig uit NW.
Amechtig, en zo'n 10 minuten te laat verschijnt de Baksteen in de Olympiahal voor een potje zaalvoetbal. De benen voelen nu auw...

Geen opmerkingen: