donderdag, mei 04, 2006

Elastiek

Als Baksteen en Tirreno de poort van DTO achter zich laten, staat er een flinke bries uit het oosten. De verwachte windkracht 6 blijft gelukkig uit, en met een kracht van 3 a 4 gaat het eerste deel moeizaam. Er komt pas tempo in de benen als ik, bij Delft, een mountainbiker inhaal en deze achter mij probeer te houden. Dit lukt en als hij uit zicht is laat ik de teugels wat vieren. Dan gaat het voor de wind over de Woudweg naar Vlaardingen. Twee renners schieten een meter of 100 voor mij de Holyweg op. Ik probeer aan te pikken en loop in het begin in. Ik blijf echter aan het elastiek en heb nog niet de macht om het gaatje van 10 a 15 seconden te dichten. Als ze, na 10 minuten martelen, uitlopen naar 20 seconden hou ik het voor gezien. Uiteindelijk pak ik nog een rondje wielerbaan mee om het afsprinten te trainen. De teller blijft op 46 km/u hangen. Niet slecht maar zeker niet goed genoeg.. Moe gestreden kom ik thuis. 31.8 km in 28 km/u. Temperatuur? 22 graden! Dat gaat de goede kant op.

Geen opmerkingen: