maandag, mei 29, 2006

Van het bord gehakt.

De Baksteen verliest zelden met schaken. Als hij opgeeft na 13 zetten is er toch wel wat bijzonders aan de hand. Na lange tijd niet geschaakt te hebben verscheen ik weer eens op de vereniging. Het indelingsprogramma koppelde mij aan Kees van der Weijden. Kees kan een leuk potje schaken, en staat hoger op de ELO ladder dan de Baksteen. Nu trek ik mij daar niet veel van aan, en ging er eens goed voor zitten. We speelden traag en daardoor weldoordacht, nu ja dat laatste was niet op mij van toepassing. Na twee mindere zetten besloot ik op zet 12 tot een echte misser. Na het antwoord van Kees, wat ik totaal overzien had, was de partij uit. Ik besloot een lijdensweg uit de weg te gaan en gaf op. Geen wedstrijdritme? Teveel gefietst? Verbouwing die mij parten speelt? Hoe het ook zij, een 0 was mijn deel.
Voor meer hakwerk verwijs ik mijn trouwe lezertjes naar deze pagina.

O ja, nog wat klein fietsnieuws:
De Tirreno schakelde slecht, Pieter van Cees Boer voorzag 'm van een neue versnellingskabel en vond de tandjes nog goed genoeg om te laten zitten. En dat na dik 8000 kilometers :-) Verder heb ik afgelopen zondag mijn wielerschoenen in Papendrecht laten staan zodat ik mijn, in oktober aangeschafte, wielerschoenen voorzien heb van nieuwe plaatjes. Nu nog wat tijd en mooi weer!

Geen opmerkingen: